Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.udes.edu.co/handle/001/1569
Title: Plan de negocios para la creación de una empresa dedicada a la elaboración y comercialización de una bebida saludable a base de Nopal (Opuntia Ficus-Indica) y Piña Gold (Oro Miel)
Authors: Rincón García, Diana C.
metadata.dc.contributor.advisor: Durán Sepúlveda, Sotero-Andrés
Keywords: Bebida Saludable
Consumo Saludable
Nopal
Piña Gold
Piña Miel
Batido
Nutrición
Issue Date: 11-Dec-2018
Publisher: Bucaramanga : Universidad de Santander, 2018
Abstract: Maintaining a healthy body, preventing diseases or helping to diminish their affectations, should be part of the responsibility of all consumers of food products. Well, it has become evident in society that the overflowing consumption of soft drinks, or with different types of chemicals, high sugar content, preservatives and other additives, has accelerated and promoted the generation of diseases in consumers, such as diabetes, among many others. Considering this reality and, studying the initiative of the Mexican Government to improve the consumption patterns of beverages among consumers (especially the younger ones), this project seeks to contribute to this cause, and likewise become a new source of development economic generating industry and employment in the city of Monterrey. This project seeks to develop a business plan for the creation of a company dedicated to the development and marketing of a healthy drink based on cactus (opuntia ficus-indica) and pineapple Gold (honey gold), evaluating the main factors that should be considered to introduce the drink in the Mexican market, and establish the requirements and needs of machinery, labor, raw materials, infrastructure and human resources for its realization, with added value strategies, and thus to convert J-GREEN® into a brand Successful in the competitive market of sugary drinks.
Mantener un cuerpo saludable, prevenir enfermedades o ayudar a disminuir sus afectaciones, debería hacer parte de la responsabilidad de todos los consumidores de productos alimenticios. Pues se ha hecho evidente en la sociedad, que el consumo desbordante de bebidas gaseosas, o con diferentes tipos de químicos, elevados contenidos de azúcar, conservantes y otros cuantos aditivos, ha acelerado y promovido la generación de enfermedades en los consumidores, como por ejemplo la diabetes, entre muchas otras. Considerando esta realidad y, estudiando la iniciativa del Gobierno Mexicano por mejorar los patrones de consumo de bebidas entre los consumidores (en especial los de menor edad), este proyecto busca contribuir en dicha causa, y de igual manera convertirse en una nueva fuente de desarrollo económico generando industria y empleo en la ciudad de Monterrey. El presente proyecto busca desarrollar un plan de negocios para la creación de una empresa dedicada a la elaboración y comercialización de una bebida saludable a base de nopal (opuntia ficus-indica) y piña Gold (oro miel), evaluando los principales factores que deben considerarse para introducir la bebida en el mercado mexicano, y establecer los requerimientos y necesidades de maquinaria, mano de obra, materia prima, infraestructura y recurso humano para su realización, con estrategias de valor agregado, y así lograr convertir J-GREEN® en una marca exitosa en el competitivo mercado de las bebidas azucaradas.
Description: 80 p. Cd
URI: http://repositorio.udes.edu.co/handle/001/1569
Appears in Collections:AEBA. Trabajos de grado



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons