Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.udes.edu.co/handle/001/3655
Title: La acreditación de la educación superior colombiana. Balance y perspectivas
Authors: Almeida Parra, Gloria
Ramírez, Tulio
Keywords: Educación superior
Evaluación
Docentes
Acreditación
Calidad
Higher education
Evaluation
Teachers
Accreditation
Quality
Issue Date: Jan-2012
Series/Report no.: Nodos y Nudos;Vol. 4 Núm. 32: ene-jun (2012)
Abstract: Self-evaluation processes with a view to obtaining qualified registration or accreditation of high quality constitute valuable tools to determine to what extent an institution of higher education has the elements that allow you to be aware of the needs says the company, at a time when it is easier to access information and different ways of acquiring knowledge. It is then appropriate to identify the importance of these processes, in addition to identifying what has been achieved so far in Colombia and which would fail to define or achieve in terms of educational processes.
Auto-avaliação de processosqualificados para cadastramento e credenciamento de alta quali- dade, constituemferramentas valiosas para determinar até que ponto umainstituição de ensino superior tem os elementos que lhepermitem estar ciente das necessidadesexpressas da sociedade, emum momento onde é mais fácil o acessoàsinformações e diferentes formas de conhecimento. É pertinente para identificar a importânciadestesprocessos, definindo o que foialcançado até agoranaColômbia e que aindatemos dealcançar.
Los procesos de autoevaluación para el registro calificado y la acreditación de alta calidad, se constitu- yen como herramientas de gran valor para determinar hasta qué punto una institución de educación superior cuenta con los elementos que le permiten estar al tanto de las necesidades que manifiesta la sociedad. En un momento donde es más fácil acceder a la información y a diferentes formas del conocimiento, es pertinente identificar la importancia de esos procesos, definiendo qué se ha logrado hasta elmomento en Colombia y qué faltaría por lograr
Description: 11 p.
Source: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1798
URI: https://repositorio.udes.edu.co/handle/001/3655
ISSN: 0122-4328
Appears in Collections:DAAAA. Artículos de Investigación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
La acreditación de la educación superior colombiana. Balance y perspectivas.pdf244.58 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons