Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.udes.edu.co/handle/001/4247
Title: Validación del instrumento “GESTO GRAFICO SIGNIFICATIVO” en infantes escolarizados entre cuatro y seis años con SINDROME DE DOWN.
Authors: Prato Velasquez, Jessica-Lorena.
Arrieta Jaimes, Jessica.
Navarro Lindarte, Iney-Carolina.
Contreras Rangel, Jael.
Issue Date: 28-Feb-2019
Publisher: Cúcuta: Universidad de Santander, 2019
Abstract: In the research carried out as the validation of the instrument "significant graphic gesture" in infants schooled between 4 and 6 years with down syndrome case: IPS colored dreams foundation, according to the occupational profile of discharge (published on the program's website) academic within the portal of the university), the Occupational Therapy professional at the University of Santander section Cúcuta is able to play different roles in various fields of action such as health, education, justice and community service. With regard to the education sector, can enter regular and special education, by promoting cognitive, motor, sensory and perceptual skills that promote the development of learning, intervening in the dysfunctions of development and learning through the assistance, detection, consultancies, consultancies, planning of educational programs and projects.
En la investigación realizada como la validación del instrumento ―gesto gráfico significativo‖ en infantes escolarizados entre 4 y 6 años con síndrome de down caso: fundación IPS sueños de colores, de acuerdo con el perfil ocupacional de egreso (publicado en la página web del programa académico dentro del portal de la universidad), el profesional en Terapia Ocupacional de la Universidad de Santander seccional Cúcuta se encuentra capacitado para desempeñar distintos roles en campos de acción diversos tales como la salud, la educación, la justicia y el servicio comunitario. En lo que respecta al sector educativo, puede incursionar en la educación regular y especial, mediante la promoción de las habilidades cognitivas, motoras, sensoriales y perceptuales que favorezcan el desarrollo del aprendizaje, interviniendo en las disfunciones del desarrollo y del aprendizaje a través de la asistencia, detección, asesorías, consultorías, planeación de programas y proyectos educativos.
Description: 128 p.
URI: https://repositorio.udes.edu.co/handle/001/4247
Appears in Collections:BBDA. Trabajos de Grado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VALIDACIÓN DEL INSTRUMENTO “GESTO GRÁFICO SIGNIFICATIVO” EN INFANTES ESCOLARIZADOS ENTRE CUATRO Y.pdf
  Restricted Access
2.26 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons