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Title: Diseño de guía de procedimiento estratégico para la gestión comercial de la empresa Sigma Ltda.
Authors: Terán Tobar, Geoffrey Gustavo
metadata.dc.contributor.advisor: Porras Nieto, Ligia
Keywords: Ventas
Proceso
Empresa
Protocolo
Guía
Sales
Process
Company
Protocol
Guide
Issue Date: 22-Jul-2019
Publisher: Bucaramanga : Universidad de Santander, 2019
Abstract: SIGMA Ltda. has been carrying out commercial management instantaneously, quality, generating important results since its creation in 1991. The oil crisis of past years directly affected large companies in which their income, directly or indirectly, is related to the Oil & Gas sector. This generates a change in SIGMA Ltda. And it takes a company from a comfortable area to fix its gaze on commercialization and formal business processes. Because of that and paying attention to the different diagnoses, among which stand out the advisers of the Chamber of Commerce, management, decision, practice and publicity at the University of Santander, the end of a commercial process. Exclusive to SIGMA Ltda. which is focused on the characteristics of a Business to Business (B2B) business. For this purpose, it begins with the investigation of the previous processes that serve as the basis for said design. Likewise, the identification and the plasma, by means of a flow chart, the current commercial process that is carried out in the company SIGMA Ltda. for the attainment of business. With this information, a strategic procedure can be established for the commercial management of the company SIGMA. In order to take advantage of the different spaces in which the brand has a presence and an adequate management is given for the mails and the data that are acquired in them.
SIGMA Ltda ha venido realizando la gestión comercial de manera intuitiva, la cual, ha generado resultados importantes desde su creación en 1991. La crisis petrolera de años pasados afectó directamente a grandes empresas en las que sus ingresos, de manera directa o indirecta, estaban relacionados al sector de Oil & Gas. Esto genera un cambio en SIGMA Ltda y saca a la empresa de una zona cómoda para fijar su mirada en el marketing y procesos comerciales formales. Con este fin y prestando atención a diferentes diagnósticos, entre los que se destaca el de asesores de la Cámara de Comercio, la gerencia toma la decisión de vincular un practicante en Mercadeo y Publicidad de la Universidad de Santander con el fin de diseñar un proceso comercial exclusivo para SIGMA Ltda, el cual, esté centrado en las características de un negocio Business to Business (B2B). Para este fin, se inicia con la investigación de procesos previos que sirvan de base para dicho diseño. Así mismo, se identifica y plasma, mediante un flujograma, el proceso comercial actual que se realiza en la empresa SIGMA Ltda para la consecución de negocios. Con esa información se diseñó un procedimiento estratégico para la gestión comercial de la empresa SIGMA Ltda y que permita aprovechar los diferentes espacios en los que la marca hace presencia y darle un manejo adecuado a los correos y datos que se adquieren en los mismos.
Description: 59 p
URI: https://repositorio.udes.edu.co/handle/001/4501
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