Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.udes.edu.co/handle/001/4502
Title: Planeación y ejecución del concurso premios élite a la creatividad en marketing y publicidad versión XIX, del programa de Mercadeo y Publicidad de la Universidad de Santander
Authors: Tarquino Rodríguez, Luna
metadata.dc.contributor.advisor: Bueno Martínez, Raúl
Keywords: Premios Élite
Gestión
Concurso
Planeación
Desarrollo
Managment
Contest
Planning
Development
Issue Date: 22-Jul-2019
Publisher: Bucaramanga : Universidad de Santander, 2019
Abstract: Withing the framework of the professional practice conducted by the Marketing and Advertising Program related to the Faculty of Economic, Administrative and Accounting Science at Universidad de Santander, it was established the management of the contest Premios Élite a la Creatividad en Marketing y Publicidad 2019, XIX version. This activity required a series of tasks such as planning, organization, execution and control, for the successful development of the event Premios Élite a la Creatividad en Marketing y Publicidad in its nineteenth version, counting with the official and exclusive sponsorship of the cooperative of savings and loan or credit union Cooprofesores. To guarantee the achievement of the stated goals a methodology was implemented consisting in planning and managing the requirements for each of the contest phases (launching, proposal, Short-list, defense and award ceremony). Besides, determining the communication channels according to the audience the message was directed to and regarding the phase developed at the time. Finally, structuring a communication plan contemplating online and offline means which allow efficient and opportune communication. This methodology will be the foundation to leave evidence and will also work as a pilot proposal for the organization of events with similar dimension facilitating their execution and boosting continuous improvement.
Dentro de la práctica profesional realizada en el Programa de Mercadeo y Publicidad vinculado a la Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Contables de la Universidad de Santander se estableció la gestión del concurso Premios Élite a la Creatividad en Marketing y Publicidad 2019, versión XIX. Esta actividad requirió una serie de labores tales como: planeación, organización, ejecución y control, para el efectivo desarrollo del evento: Premios Élite a la Creatividad en Marketing y Publicidad en su décima novena versión, contando con el patrocinio oficial y exclusivo de la cooperativa de ahorro y crédito Cooprofesores. Para garantizar el logro de los objetivos planteados se desarrolló una metodología que consistió en planificar y gestionar los requerimientos para cada una de las fases que contiene el concurso (lanzamiento, convocatoria, Short-list, sustentaciones y premiación), determinar los canales de comunicación según el público al que iría dirigido el mensaje y según la fase que estuviera en desarrollo y estructurar un plan de comunicación contemplando medios online y offline, los cuales permitieran una comunicación efectiva y oportuna. Esta metodología será el cimiento para dejar evidencia y servirá de propuesta piloto para la organización de eventos con similar dimensión, facilitando la ejecución e impulsando el mejoramiento continuo.
Description: 141 p
URI: https://repositorio.udes.edu.co/handle/001/4502
Appears in Collections:AAEA. Trabajos de grado



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons