Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.udes.edu.co/handle/001/4844
Title: Informe de prácticas -In House Valledupar
Authors: Celedón Oñate, Sebastián-Andrés
metadata.dc.contributor.advisor: Vallejo Hinojosa, Alejandra-María
Keywords: House.
Valledupar.
Diseño.
Publicidad.
Soluciones.
House.
Design.
Advertising.
Solutions.
Issue Date: 18-Nov-2016
Publisher: Valledupar : Universidad de Santander, 2019
Abstract: In-House Udes Valledupar is a School of thought that sets in motion a project of spaces and creative practices in which the teaching-learning model is inspired by the classic Atelier model, a French expression that means workshop and refers to a place in which one works mainly with the hands. There, it seeks to launch a creative experimentation workshop in which the student of the Technology Program in Advertising Graphic Design can establish mental, social and labor links from a practice based on being, knowledge, thinking and doing. It was created in 2012 with the purpose of recreating a space where students could develop activities such as in an environment similar to an advertising agency, in addition to responding to the advertising and marketing needs of the different areas of the University. In the following report I explain in detail how my work development was in an advertising agency, my job function and my creativity in the internal agency of the Santander University headquarters Valledupar (In-house). My job is to generate a great visual impact of the program by working as a graphic designer. That is to say that my work is to generate the digital positioning of the Graphic Design program UDES VALLEDUPAR from the digital platforms, for this I had to use the main techniques of digital layout to achieve maximum interaction of our target audience (student community) with the Program.
In-House Udes Valledupar es una Escuela de pensamiento que pone en marcha un proyecto de espacios y prácticas creativas en el que el modelo de enseñanza-aprendizaje está inspirado en el modelo clásico Atelier, expresión francesa que significa taller y que hace referencia a un lugar en el cual se trabaja principalmente con las manos. Allí se busca poner en marcha un taller de experimentación creativa en el que el estudiante del Programa Tecnología en Diseño gráfico publicitario pueda establecer los nexos mentales, sociales y laborales desde una práctica fundada en el ser, el saber, el pensar y el hacer. Fue creada en el año 2012 con la finalidad de recrear un espacio donde los estudiantes pudieran desarrollar actividades como en un entorno similar a una agencia de publicidad, además de responder a las necesidades de publicidad y mercadeo de las distintas áreas de la Universidad. En el siguiente informe explico detalladamente cómo fue mi desarrollo de trabajo en una agencia publicitaria, mi función laboral y mi creatividad en la agencia interna de la universidad de Santander sede Valledupar (In-house). Mi labor está en generar un gran impacto Visual del programa desempeñándome como Diseñador gráfico. Es decir que mi labor es generar el posicionamiento digital del programa de Diseño Gráfico UDES VALLEDUPAR desde las plataformas digitales, para ello tuve que valerme de las principales técnicas de diagramación digital para lograr la interacción máxima de nuestro público objetivo (comunidad estudiantil) con el Programa.
Description: 36 p.
URI: https://repositorio.udes.edu.co/handle/001/4844
Appears in Collections:CFAA. Trabajos de Grado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Informe de prácticas -In House Valledupar.pdf
  Restricted Access
1.43 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons