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Examinando por Materia "Implement"

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  • Publicación
    Acceso abierto
    Implementación de 5S y Layout en la Empresa Corcel Bordados y Diseño Digital de Bucaramanga
    (Universidad de Santander, 2022-05-27) Tirado-Puentes, Angy Marcela; Pérez-Piñeres, Oscar Yesid; Martínez, Diego Fernando; Hakspiel, Maria Alejandra
    Este trabajo busca por medio de la implementación de la metodología 5s y layout mejorar la productividad de la empresa Corcel Bordados Diseño Digital de Bucaramanga Para la mejora de la productividad, estableciendo como metodología un tipo de estudio cuasi experimental porque busca analizar la situación actual de la empresa, e implementar la metodología 5s y layout La situación actual de la empresa, en cuanto a sus procesos productivos, se define en una falta de organización de los espacios de trabajo y una distribución poco eficiente que incrementa las tareas recurrentes en estos procesos. Aunque existe una adecuada limpieza y mantenimiento de infraestructura y equipos, no hay un programa de manejo de desechos sólidos; así mismo, no se cuenta con un programa de seguimiento y control de los aspectos relacionados con el orden. para lograr Las estrategias para mejorar la productividad y eficiencia en los procesos se sustentan en las herramientas de las 5s y el Layout, agrupadas en dos fases, la primera que contempla la implementación de las propuestas planteadas en los puntos descritos anteriormente y que se enfocan en la identificación y utilización adecuada de los espacios en cada una de las áreas, destinados a la ubicación de los insumos e implementos utilizados en las actividades productivas, así mismo, la redistribución del mobiliario y equipo en esas áreas de forma que disminuya los tiempos de traslado por parte del personal en sus tareas rutinarias.
  • Publicación
    Restringido
    Pasantía: Diseño del sistema de gestión de calidad basado en la norma iso 9001:2015 para Acid Ingeniería en la ciudad de SAN GIL, SANTANDER
    (Cúcuta, Universidad de Santander, 2019, 2019-05-29) Vargas Diaz, Leidy Tatiana; Patiño Contreras, Paula-Marcela.; Reyes Álvarez, Marcos-Fernando.
    The quality management system for the company ACID INGENIERIA according to the ISO 9001: 2015 standard; in order to document, properly adjust the processes and procedures, implement a continuous improvement plan that allows the company a better quality in its services; “The adoption of a quality management system is a strategic decision for an organization that can help it improve its overall performance and provide a solid basis for sustainable development initiatives to be in accordance with the requirements of this International Standard, a organization needs to plan and implement actions to address risks and opportunities. Addressing both risks and opportunities that establish a basis for increasing the effectiveness of the quality management system, achieving better results and preventing negative effects ”. (NTC-ISO, 2015) The administrative, managerial and operational processes of the company will benefit if a quality management system is implemented as required by ISO 9001; 2015, achieving a position in the market, with the main objective of providing a good service and that its clients are comfortable with the services offered. It is necessary to adopt the useful quality evocation tool; since the company is aware of the rapid growth, in terms of competition and its purpose is to seek the improvement of an excellent service. Currently, to face the challenges of competitiveness and productivity, organizations require management models that promote customer satisfaction and it is through the formulation of a possible quality management system based on the ISO 9001 standard. : 2015, how these challenges can be faced. Talking about the quality management system is referring to the way an organization carries out business management associated with quality. In general terms, it consists of the organizational structure along with the documentation, processes and resources used to achieve quality objectives and meet customer requirements.
  • Publicación
    Restringido
    Pasantía: propuesta de mejora del proceso de la oficina desarrollo económico con base en la norma ISO 9001:2015 de la Alcaldía municipal de los Patios, Norte de Santander.
    (Cúcuta: Universidad de Santander, 2019, 2019-05-30) Pulido Molina, Cristian Julián.; Patiño Contreras, Paula-Marcela.
    The investigation of this business internship carried out in the Municipal Office of the Patios based on the ISO 9001: 2015 Standard presented the proposal for improvement for the process of the Economic Development office, which allows it to increase the effectiveness, efficiency and effectiveness of its process, and thus increase the satisfaction of its users. xii When preparing the improvement proposal, based on the NTC-ISO 9001: 2015, the benefits are remarkable, it contributes to the satisfaction of external users and communication with the internal processes of the entity, providing the improvement of its processes. According to the types of Research proposed by Hernández, Fernández and Baptista (2006), this is descriptive, since it seeks to obtain all possible data on various aspects of the Organization, as its name says, describe the processes that are carried out to obtain the necessary information for the investigation. In a descriptive study "data on various concepts, aspects, dimensions or components of the phenomenon to be investigated are measured, evaluated or collected, select a series of issues and measure or collect information on each of them to describe what is being investigated." Hernández et al. (2006).
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