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Examinando por Autor "Gonzalez Verjel, May-Stefanny"

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  • Publicación
    Restringido
    Beneficios de la aplicación del Decreto 2147 de 2016, en la ZONA FRANCA permanente de SAN JOSÉ DE CÚCUTA.
    (Cúcuta: Universidad de Santander, 2019, 2019-06-18) Hernández Quintero, Augusto José.; Guecha Oliveros, José-Gregorio; Gonzalez Verjel, May-Stefanny
    Generalmente las empresas se preocupan por buscar la forma de incrementar sus utilidades y así mismo la manera de minimizar sus costos y el tiempo de ejecución de sus diversas actividades, existen varios elementos que estas pueden o deben aprovechar para poder ser competitivas y sobrevivir en un mundo cambiante como lo es el de hoy en día. Indudablemente el concepto de Zona Franca no solo es una opción que las empresas pueden tomar para ayudarse a cumplir con el objetivo de ser más competitivas sino que es tal vez uno de los más importantes elementos que éstas pueden utilizar para llevar a cabo dichos objetivos. El Ministerio de Comercio modificó el régimen de zonas francas, con el objetivo de simplificar las operaciones que se hacen a través de esta herramienta comercial, además de flexibilizar el comercio exterior y unificar la normatividad existente en relación con este sector. Sin embargo, no solo es de importancia integrar toda la normatividad en materia de zonas francas. La idea del Gobierno Nacional es convertir a las principales ciudades del país en plataformas exportadoras, aumentando la producción de bienes y servicios, la mano de obra calificada y la inversión extranjera, a través de la atracción de diferentes empresas que creen sinergias entre los distintos sectores en que se desarrollan. Este proceso resulta fundamental, entendiendo la difícil situación comercial que afrontan esta zona de comercio e industria, golpeada fuertemente por el deterioro de las relaciones con Venezuela.
  • Publicación
    Acceso abierto
    Bosques de paz, propuesta para la generación de empleo mediante la reactivación del cultivo de uva en el INSTITUTO TECNICO AGROPECUARIO JUAN FRIO.
    (Cúcuta: Universidad de Santander, 2017, 2017-12-18) Osorio Barbosa, Gressy Julieth.; Sarkis Berbesi, Jose Melik.; Gonzalez Verjel, May-Stefanny
    Norte de Santander ha sido a través del tiempo un departamento muy afectado por la violencia paulatinamente algunos de sus municipios han tratado de recuperar su economía y su influencia en los sectores productivos de la región. Particularmente Juan Frio ha sido uno de los municipios más afectados, no solo ha perdido las zonas productivas, sino también tiene una población que se ha visto con la urgencia de desalojar sus hogares. La zona de frontera agrava la situación frente a la crisis económica que esta atraviesa, cabe re-saltar que pese a todas las dificultades la población de este municipio desea salir adelante y cons-truir un nuevo futuro que garantice a las generaciones venideras una calidad de vida estable y en paz.
  • Publicación
    Acceso abierto
    Modelo de franquicia K1 SPEED (KARTING INDOOR) como estrategia de emprendimiento e innovación de negocio para la Ciudad de San José de Cúcuta, Norte de Santander.
    (Cúcuta: Universidad de Santander, 2019, 2019-06-18) Díaz Reyes, José Alejandro.; Ribero Navarro, Andrés Felipe.; Mora Urbina, Myriam-Lorena; Gonzalez Verjel, May-Stefanny
    The document presents a fieldwork carried out in the city of Cúcuta, in order to analyze the demographic variables presented by the population and determine the importance of implementing a K1 Speed franchise model in the municipality. This project has the purpose of establishing the acceptance of this model in the city of Cúcuta, this through the market study where the importance and feasibility of the implementation of the proposal and acceptance by citizens is demonstrated. The investigation was conducted in three moments, the first through the identification of types of franchises, recognition of the legal part, and recognition of the brand. Secondly given by the market study that includes from the investigation of social, economic, political and cultural aspects of the cucuteña population, the recognition of the weaknesses, strengths, threats, and opportunities of the proposal in the city, the strategic selection from the point of implementation of the franchise model since it is a requirement that the brand requests, and the application of the survey in the inhabitants of the city for its subsequent analysis. Finally, the cost of investment and projection of the proposed in a given time through an analysis of the statement of results and a balance sheet that indicates average economic values to a projection that will generate an overview of the financial part of the proposal.
  • Publicación
    Restringido
    Modelo E - BUSINESS para el posicionamiento de la marca SUNNY SWIM SUIT en la Ciudad SAN JOSE DE CUCUTA.
    (Cúcuta: Universidad de Santander, 2018, 2018-01-02) Zapata Yañez, Leonardo Nicolás.; Gonzalez Verjel, May-Stefanny; Carvajal Guerrero, Angelica-Maria
    The approach of the e-business business model for the Sunny Swim Suit company is made in order to determine the way forward, in the world of the use of information technologies, evaluating the perspective of immediate improvement, and the successful future, based on the constant change, from the common physical world, to the advanced technological world, determining the relevant factors and establishing the parallel between the xii advantages offered by the business model , the disadvantages faced by the traditional market and drawing a line that highlight the benefits to which the mixture of these two scenarios is subject. The importance of added value as differentiation from competitors in a market is the ability hat this has to attract customers, focusing their attention on innovation. The e-bussines business model is the representation of that added value in Sunny Swim Suit, where through social networks, we replace catalogs, and through a virtual store platform on a web page, we replace the physical store , with the possibility of accessing promotions, choosing model sizes and colors in the same way as would be done physically, and with the guarantee of quality as an essential policy of the company.
  • Publicación
    Restringido
    Plan de exportación de bolsos de cuero para dama elaborados por la Empresa AMPARO DELGADO BAGS & LEATHER BOUTIQUE con destino a Chile.
    (Cúcuta: Universidad de Santander, 2019, 2019-06-17) Gonzalez Carvajal, Kelmary Valentina.; Uribe Diaz, Gladys-Teresa.; Gonzalez Verjel, May-Stefanny
    The execution of the objectives realized in the company Amparo Delgado Bags & Leather Boutique in the leather manufacturing sector has had a boom worldwide and Colombian companies are expanding their sales globally, nowadays free trade agreements and the reputation of Colombian leather products has gained more and more ground in both Latin and European markets. Industry and local demand has been affected a little by the taxes and purchasing power of Colombians and that is why businessmen are increasingly looking for international markets that have amore stable economy, which is why Chile is presented as a South American country that has a well-established and solid economy to trade. Trade agreements with this country are in force and many Colombian companies have been negotiating with this country for a long time, on the other hand the low local demand produced by the border crisis makes the city try to meet more basic needs than others, in a few words the city of Cúcuta faces a social economic situation that suggests that international markets must be sought to sell the products of the Ad Amparo Delgado Bags & Leather Boutique. The completion of this project offers the company an expectation with solid foundations that can be taken, in order to expand participation in an international market and also its revenues since this project had not been contemplated outside the city of Cúcuta . This work is considered important as it offers the opportunity to implement negotiation and marketing techniques and contribute to the development of the region.
  • Publicación
    Restringido
    Plan de exportación de pulpa de fresa para la empresa GOUTER FRUIT con destino a FLORIDA - (Estados Unidos).
    (Cúcuta: Universidad de Santander, 2018, 2018-01-22) Bayon Hernandez, Yanderi Sugey.; Lozada Martinez, Julia-Belen.; Gonzalez Verjel, May-Stefanny
    The idea of this pulp export plan arises from the need that the company has for the marketing of strawberry pulp and the ignorance of the norms and techniques to carry out an export under the Colombian law, the national and regional market is good but not as much as it will be abroad and so production will not be lost waiting for national and regional demand. Within the plan, a market research was conducted to identify the profile of the consumer and the potential of this market, as well as diagnosing the company and studying the production it has in its environment to find a good result. United States was established as the destination country, since Florida handles a tropical climate and this leads us to the client's need to consume refreshing and good health products. The process with which the export is going to be carried out was determined, taking into account all the legal, logistical and cost aspects that the export requires. To analyze the logistic and export costs of the pulp, a financial analysis of all the processes that must be carried out was made. Exporting to the United States is a good alternative because it offers the possibility of finding new markets, offers wide advantages in the tax exemption, with the help of different international trade agreements and a free trade agreement between Colombia and the United States.
  • Publicación
    Restringido
    Plan de internacionalización para la Empresa C&C JEANS de la Ciudad de SAN JOSÉ DE CÚCUTA - NORTE DE SANTANDER.
    (Cúcuta: Universidad de Santander, 2019, 2019-06-18) Cárdenas Torres, Leidy Tatiana.; Cáceres Collantes, Marleny Mileyci.; Acevedo Meneses, Julieth-Paola.; Gonzalez Verjel, May-Stefanny
    The scope of business today has evolved so much that now companies that are thousands of miles away and have different languages can become suppliers, buyers or distributors, for this reason it is important that companies begin to consider strategies to expand their goals and objectives. For this reason, C&C Jeans wants to carry out an internationalization plan, since it is an objective that it wants to achieve, a necessity to increase its income, and at the same time it will be able to evaluate the internal and external functioning, to find the best strategies to achieve its goal. For the development of the plan, the company was diagnosed, a market study, an analysis of the competition through benchmarking, the step by step international physical distribution and the action plan to comply with all of the above. The company can manage to diversify its market, since according to the study carried out it has opportunities in the market that allow it to differentiate itself by its quality and design and thus compete at an international level.
  • Publicación
    Restringido
    Plan de negocios para un Restaurante de Alimentos Veganos en la Ciudad de BOGOTA.
    (Cúcuta: Universidad de Santander, 2019, 2019-06-18) Rojas Fuentes, Yirley Alicia.; Peña Guzman, Daniela Alejandra; Gonzalez Verjel, May-Stefanny; Sanchez Clavijo, Marvin-Alexis.
    Este proyecto se plantea la propuesta de desarrollar un plan de negocios para la creación de un restaurante vegano, con factores de innovación, calidad. Los aspectos y factores que enmarcaron el desarrollo de la propuesta, se establecieron de acuerdo al estudio de las condiciones. económicas, políticas, sociales, climáticas que caracteriza la ciudad de Bogotá y sus habitantes. Para determinar la viabilidad del proyecto se desarrolló un estudio de mercado teniendo en cuenta las preferencias y hábitos de los habitantes que se encuentran en los estratos 3, 4,5 y 6, a través de fuentes primarias y que arrojaron como resultado la aceptabilidad de implementar un restaurante vegano en el sector. También se desarrolló un análisis operativo que permitió establecer los procedimientos claves para el desarrollo de la idea de negocio, un análisis administrativo que se enfocó en dar a conocer el debido proceso que se requiere a la hora de ejecutar un plan de negocios y la forma de proceder del mismo, posterior realizar un análisis legal para la constitución de la empresa para desenvolverse bajo las normas impuestas por la ley y finalmente un análisis económico – financiero que permitió saber la viabilidad del proyecto. Al final del estudio se obtuvo como resultado que el mercado objetivo, corresponde a todo tipo de personas, es decir, desde jóvenes como adultos, con un perfil de trabajadores, estudiantes universitarios y consumidores que buscan poder saciar su necesidad básica primaria están dispuestos a acceder a los servicios que puede ofrecer este restaurante. El presente proyecto es resultado del requisito académico establecido por la Universidad de Santander para que los autores opten al título de Profesional en Comercio Exterior.
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