Examinando por Materia "Consumer"
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- PublicaciónAcceso abiertoAnalizar el Perfil del Consumidor del Servicio de Transporte Público en CÚCUTA, Como son los Estudiantes de la Universidad DE SANTANDER (UDES), Con el fin de Conocer los Factores y Variables que Determinan la Elección del tipo de Medio que Utilizan para Movilizarse hasta la Institución.(Cúcuta: Universidad de Sántander, 2019, 2019-01-25) Bueno Cárdenas, Diego Alejandro; Cáceres Caballero, Jose.The public transport, over time, has demonstrated a lack in its service, and as consequence of the important role that it plays connecting people with their daily activities, it becomes a target for suggestion for actions that allows it to renovate. Analyzing the public’s transport consumer profile of Cúcuta based on the students of Universidad de Santander as a usual consumer allows knowing the features of the regular user, considering transport options, factors, and variables of the environment that affects the decision of transport types. In this type non-experimental design research descriptive transeccional, we worked with a sample of 66 students of the University of Santander, representing the service consumer. It was evaluated with the application of a survey, questionnaire modality of 26 items, where the first numbered from 1 to 8 are closed selection questions simple and the following items (from 9 to 26) were formulated as 16 Five-point Lickert type scaling statements, which they oscillate between totally agree and totally disagree (1: total disagreement; 2: disagreement; 3: neither agreement nor disagreement; 4 of agreement; 5: total agreement). Consumption patterns define the consumer of the service of public transport as a jovial female person, with age between 16 and 20, who begin or are in the middle of the course of their career, which allowed detecting opportunities to improve service that achieves the satisfaction of the target market, which is quite broad, and generating a common welfare.
- PublicaciónAcceso abiertoAnálisis del Perfil del Cliente Potencial Para la Demanda de Productos de Pastelería y Repostería Saludable en la Empresa Casa de Tortas Laury’s(Universidad de Santander, 2022-06-22) Brito Cárdenas, Andrea Juliana; Vergara de la Hoz ,María Angélica; Márquez-Polo, Jhon Jairo; Saenz Sevilla, Stefanie; Sagbini Echavez, YolandaEl presente trabajo tuvo como objetivo principal analizar el perfil del cliente potencial para la demanda de productos de pastelería y repostería saludable en la empresa Casa de Tortas Laury’s, esta investigación se sustentó con autores como Jobber y Lancaster (2012), Fischer y Espejo (2011), Fabra (2016), Colet y Polio (2014) entre otros. Se realizó con un estudio descriptivo, de enfoque cuantitativo y transversal. Para la recolección de la información se aplicó una encuesta tipo Likert y el cuestionario está constituido por 27 ítems con respuestas cerradas basada en la investigación de Ávila y Angarita (2021) y se aplicó a una muestra de ciento veinte personas de todas las edades, el muestreo fue no probabilístico por conveniencia. A partir de la recolección de información por medio de un trabajo de campo se demostró la variable cliente potencial y los resultados obtenidos, permitieron identificar las bases de los clientes potenciales, describir los factores del proceso de decisión de compra y definir los medios de búsqueda, se obtuvo un perfil del cliente que busca información sobre productos de repostería saludable en redes sociales y en su entorno de familia y amigos pero que no se deja influir por costumbres locales o de la ciudad.
- PublicaciónAcceso abiertoEstudio de Caso de las Repercusiones de la Comercialización del Maquillaje Clandestino en el Mercado de la Ciudad de Cúcuta.(Universidad de Santander, 2023-05-24) Jaimes -Aparicio, Maithe Daniela; Acevedo-Vargas, Luz Enith; Gutierrez-Rojas, Gonzalo; Dávila-Diaz, Luis FernandoEl estudio de caso en la cadena logística de distribución titulado "Repercusiones de la Comercialización del Maquillaje Clandestino en el Mercado de la Ciudad de Cúcuta" examina las implicaciones de la venta de maquillaje ilegal en la cadena de suministro de productos de belleza en Cúcuta, Colombia. La investigación se basa en entrevistas a profundidad con los actores de la cadena logística de distribución, incluyendo fabricantes, distribuidores, minoristas y consumidores finales. Los resultados del estudio revelan que la comercialización de maquillaje clandestino tiene un impacto negativo en toda la cadena de suministro. Los productos falsificados no cumplen con los estándares de calidad y seguridad requeridos, lo que pone en peligro la salud de los consumidores. Además, la venta ilegal de estos productos provoca una competencia desleal en el mercado, lo que perjudica a los fabricantes y distribuidores legales. Los minoristas que venden maquillaje clandestino también enfrentan riesgos legales y financieros significativos. Las autoridades reguladoras pueden imponer multas y sanciones, y los consumidores pueden demandar a los minoristas por daños y perjuicios en caso de que se produzcan lesiones o daños a su salud. En conclusión, el estudio de caso demuestra que la comercialización de maquillaje clandestino en el mercado de la ciudad de Cúcuta tiene graves repercusiones en la cadena logística de distribución y en los consumidores finales. Se requieren medidas más estrictas por parte de las autoridades reguladoras y una mayor conciencia por parte de los consumidores para reducir la venta de productos falsificados y proteger la salud y seguridad de los usuarios. Cita Jaimes – Aparicio, M. D. (2022). Estudio de Caso de las Repercusiones de la Comercialización del Maquillaje Clandestino en el Mercado de la Ciudad de Cúcuta. Universidad de Santander.
- PublicaciónRestringidoModelo E - BUSINESS para el posicionamiento de la marca SUNNY SWIM SUIT en la Ciudad SAN JOSE DE CUCUTA.(Cúcuta: Universidad de Santander, 2018, 2018-01-02) Zapata Yañez, Leonardo Nicolás.; Gonzalez Verjel, May-Stefanny; Carvajal Guerrero, Angelica-MariaThe approach of the e-business business model for the Sunny Swim Suit company is made in order to determine the way forward, in the world of the use of information technologies, evaluating the perspective of immediate improvement, and the successful future, based on the constant change, from the common physical world, to the advanced technological world, determining the relevant factors and establishing the parallel between the xii advantages offered by the business model , the disadvantages faced by the traditional market and drawing a line that highlight the benefits to which the mixture of these two scenarios is subject. The importance of added value as differentiation from competitors in a market is the ability hat this has to attract customers, focusing their attention on innovation. The e-bussines business model is the representation of that added value in Sunny Swim Suit, where through social networks, we replace catalogs, and through a virtual store platform on a web page, we replace the physical store , with the possibility of accessing promotions, choosing model sizes and colors in the same way as would be done physically, and with the guarantee of quality as an essential policy of the company.
- PublicaciónRestringidoPlan de exportación de pulpa de fresa para la empresa GOUTER FRUIT con destino a FLORIDA - (Estados Unidos).(Cúcuta: Universidad de Santander, 2018, 2018-01-22) Bayon Hernandez, Yanderi Sugey.; Lozada Martinez, Julia-Belen.; Gonzalez Verjel, May-StefannyThe idea of this pulp export plan arises from the need that the company has for the marketing of strawberry pulp and the ignorance of the norms and techniques to carry out an export under the Colombian law, the national and regional market is good but not as much as it will be abroad and so production will not be lost waiting for national and regional demand. Within the plan, a market research was conducted to identify the profile of the consumer and the potential of this market, as well as diagnosing the company and studying the production it has in its environment to find a good result. United States was established as the destination country, since Florida handles a tropical climate and this leads us to the client's need to consume refreshing and good health products. The process with which the export is going to be carried out was determined, taking into account all the legal, logistical and cost aspects that the export requires. To analyze the logistic and export costs of the pulp, a financial analysis of all the processes that must be carried out was made. Exporting to the United States is a good alternative because it offers the possibility of finding new markets, offers wide advantages in the tax exemption, with the help of different international trade agreements and a free trade agreement between Colombia and the United States.