Examinando por Materia "School Children"
Mostrando 1 - 3 de 3
Resultados por página
Opciones de clasificación
- PublicaciónRestringidoAsociación entre el nivel y los dominios de la actividad física en escolares de 9 a 12 años del COLEGIO COMFANORTE , MUNICIPIO DE LOS PATIOS 2018.(Cúcuta: Universidad de Santander, 2019, 2019-06-13) Duran Suarez, Greysi Vanesa.; Chacón Sarmiento, María Angélica.; Solano Hurtado, Wendy Yulieth.; Alvarez Rey, Nohora-Elizabeth.; Messier Riaño, Sandra-Patricia.According to the World Health Organization, sedentary lifestyle is a health problem today, which occurs in childhood and is related to the time children stay in front of the screens. Given this problem, a study was carried out in order to analyze the relationship between the level and domains of fiscal activity in schoolchildren aged 9 to 12, from Comfanorte College. It is a descriptive and correlational investigation, in which a proportional stratified sampling of 118 schoolchildren was performed. The administration of the institution and parents of the study began with the socialization of the study, subsequently the informed consent and assent was signed, then the PAQ-C 17 (Physical Activity Questionnaire for Children) questionnaire designed to measure the physical activity performed was applied in the last 7 days.
- PublicaciónAcceso abiertoConcepciones y Experiencias del Autocuidado de los Estudiantes de Quinto Grado en un Colegio Público de Bucaramanga,2020(Bucaramanga : Universidad de Santander, 2021, 2021-05-20) Pallares Rodríguez, Angélica María; Jerez Hernández, Edith Gimena; Niño, Beatriz Andrea; Silva Galvis, Myriam del CarmenCaracterizar el autocuidado en los niños escolares, con la finalidad de promover la salud en ellos, es de esencial importancia para así evitar complicaciones en el crecimiento y desarrollo, previniendo enfermedades tanto a corto, mediano y largo plazo. Por eso, el presente estudio tiene como propósito caracterizar las concepciones y prácticas que tienen sobre el autocuidado en los niños de quinto de primaria de una Institución Educativa pública de Bucaramanga, posibilitando el acceso a una información útil para cuidar y proteger el crecimiento de ellos de una manera segura. Así mismo, este proyecto corresponde a un ejercicio cualitativo concentrándose en el diseño e inicio de un cuestionario semi estructurado y un Test de la figura humana aplicado a los estudiantes de 5° de primaria, el cual fue respondido en su totalidad por 33 niños, donde las respuestas se analizaron por medio de la elaboración de los memorandos descriptivos, es decir, utilizando lo que textualmente dijeron los niños, considerado los aspectos más determinantes de la realidad que viven los niños sobre el autocuidado. La información obtenida por medio del cuestionario, permitió conocer directamente las concepciones y prácticas de autocuidado que los niños practican como hábitos de estilo de vida saludable, conductas aprendidas en su entorno familiar y educativo como el aseo personal la higienización de manos y una adecuada alimentación. Estos resultados fueron analizados por medio de la elaboración de los memorandos descriptivos utilizando lo que textualmente dijeron los niños, considerando como los códigos vivos la forma de captar información sobre los aspectos más determinantes de la realidad que viven los niños sobre el autocuidado.
- PublicaciónRestringidoA Repeated Measures Experiment of Green Exercise to Improve Self-Esteem in UK School Children(2013-07-24) Reed, Katharine; Wood, Carly; Barton, Jo; Pretty, Jules N.; Cohen, Daniel Dylan; Sandercock, Gavin R.H.Exercising in natural, green environments creates greater improvements in adult's self-esteem than exercise undertaken in urban or indoor settings. No comparable data are available for children. The aim of this study was to determine whether so called ‘green exercise’ affected changes in self-esteem; enjoyment and perceived exertion in children differently to urban exercise. We assessed cardiorespiratory fitness (20 m shuttle-run) and self-reported physical activity (PAQ-A) in 11 and 12 year olds (n = 75). Each pupil completed two 1.5 mile timed runs, one in an urban and another in a rural environment. Trials were completed one week apart during scheduled physical education lessons allocated using a repeated measures design. Self-esteem was measured before and after each trial, ratings of perceived exertion (RPE) and enjoyment were assessed after completing each trial. We found a significant main effect (F (1,74), = 12.2, p<0.001), for the increase in self-esteem following exercise but there was no condition by exercise interaction (F (1,74), = 0.13, p = 0.72). There were no significant differences in perceived exertion or enjoyment between conditions. There was a negative correlation (r = −0.26, p = 0.04) between habitual physical activity and RPE during the control condition, which was not evident in the green exercise condition (r = −0.07, p = 0.55). Contrary to previous studies in adults, green exercise did not produce significantly greater increases in self-esteem than the urban exercise condition. Green exercise was enjoyed more equally by children with differing levels of habitual physical activity and has the potential to engage less active children in exercise.